לאכול, להתפתל, לאהוב: הגיע הזמן להכניס פיתולים לשגרת החיים

פיתול הגוף חשוב לשמירה על גמישות, יכול למנוע כאבי גב ואף מסייע בהפחתת מתח וחרדה. עדי שיף בטוחה שאם התנועה הזאת אינה חלק מהיום-יום שלכם, ממש כדאי לכם לאמץ אותה - לגוף ולנפש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

האם ידעתם שהתנועה הראשונה שמבצע תינוק ברגע שבו הוא מגיח לאוויר העולם היא תנועת הפיתול? התינוק מתפתל לו החוצה דרך תעלת האגן לקראת הנשימה הראשונה שלו מחוץ לגוף אימו – ואז גדל והופך לילד. כילד, הגוף עדיין אלסטי, החוליות, המפרקים והשרירים במצב מצוין וככלל, ילדים פחות סובלים מכאבי גב.

לכתבות נוספות בנושא:
התרגיל שיעשה לכם בית ספר: על שכיבות סמיכה במנח צר
שורף כפול מריצה: למה ממש כדאי לכם לשלב תרגילי קפיצה באימון
כשהפלאנק הוא רק ההתחלה: 3 תרגילי פלאנק דינמי שישפרו לכם כל אימון

לעומת זאת, אצל מבוגרים, אחת התלונות השכיחות ביותר היא על כאבים בגב. למה זה בעצם קורה? כי ככל שאנו מתבגרים והגוף מזדקן, כך הוא מאבד יותר יכולות שקשורות לגמישות ואלסטיות. זה קורה גם בגלל הגיל – אבל גם מסיבה נוספת: למעט תנועות פיתול מעטות שאנו מבצעים ביומיום, כדוגמת להסתכל אחורה אל הילדים בזמן שאנחנו במושב הנהג ברכב, אנו כמעט ולא מבצעים תנועות פיתול – שכל כך חשובות וחיוניות לגוף.

נוסיף לזה את אורח החיים היושבני והשעות הרבות בהן אנשים יושבים מול המחשב, את העובדה שחלק מהאנשים מעדיפים קורקינט על פני הליכה או מעלית על פני טיפוס במדרגות – והנה קיבלנו מתכון מטריד לניוון הגוף, הפיכתו לנוקשה יותר ולכן גם כאוב יותר – עם יכולת פיתול חשובה שהולכת וקטנה.

אז מה יקרה לגוף אם לא נדאג לפיתולו כחלק מהשגרה שלנו? הגמישות וטווח התנועה יפגעו, מה שיכול לגרום לפציעות ולכאבים בגוף, עלול להביא לקיצור השרירים, הגבלת התנועה במפרקים ועל כן, הגבלה או קושי בפעולות היומיום. לכן, חשוב לשחרר את נוקשות הגב, הצוואר והכתפיים על ידי תנועת הפיתול, הרי היא תנועת הרוטציה החשובה שהיא, למעשה, מעין סחיטה של הגוף.

עדי שיף מדגימה פיתול | צילום: רועי שלם

דמיינו מטלית שסוחטים אותה היטב – ממש עד למקסימום היכולת. לסחיטה הזאת יתרונות אדירים מעבר להגמשת הגוף ובעיקר איזור הגב. תנועת הפיתול עוזרת גם לנקות את האיברים הפנימיים, להמריץ את הדם ולשפר את תפקוד מערכת העיכול ופינוי פסולת ורעלים מהגוף. בנוסף, פיתולים מביאים שקט ורוגע לגוף ועוזרים לנפש להפחית מתח ואף חרדה.

חשוב לדעת שבכל הנוגע לפיתולים, פיתול הגב הוא זה שהכי נפגע לאורך השנים – ותנועת הפיתול חשובה מאוד לשיקום טווח התנועה של חוליות הגב, כדי שאלה יישארו בריאות ותקינות. לגבי אופן ביצוע הפיתולים, יש לבצע אותם באיטיות ובהדרגה כדי שלא ייגרם נזק. חשוב להרגיש את הגוף ולבחון עם עצמכם מה טווח התנועה שלכם – והיכן לעצור כדי שהפיתול לא יהיה דרמטי מדי. כאמור, פיתול מהיר עלול להזיק לגוף.

בזמן הפיתול, שרירים רבים נכנסים לפעולה, חלקם מתכווצים וחלקם מתארכים. החשובים שבהם, אשר יש להם תפקיד חשוב בכל הנוגע לפיתול הגוף, הם שרירי הבטן האלכסוניים הנמצאים משני צידי הבטן. יש מגוון רחב של פיתולים ונהדר ומומלץ לגוון ביניהם. הגוף אוהב גיוון ומגיב אליו היטב. ניתן לבצע תנועות פיתול בעמידה, בישיבה ובשכיבה. כל פיתול שם דגש על אזור אחר בהתאם לסוגו.

עדי שיף מדגימה פיתול | צילום: רועי שלם

נשימות הן חלק בלתי נפרד מפיתול נכון ולכן, בזמן הפיתול, בנוסף לכך שחשוב לוודא שהצוואר והכתפיים רפויים ומשוחררים לחלוטין, חשוב לוודא שאנחנו ממשיכים לנשום. לא נשימות קצרות, אלא נשימות עמוקות וטובות. אם נעצור את הנשימה, מה שקורה לעיתים אצל חלק מהאנשים בזמן ביצוע פיתול, עלול להיווצר מתח בגוף, והרי כל הרעיון בפיתול הוא לתת לגוף להיפתח, לצמוח, להיות גמיש יותר ורפוי יותר באופן כללי. בזמן ביצוע הפיתול, קחו אוויר מהאף והרגישו את הגוף ובעיקר את אזור בית החזה נפתחים, מתמלאים ובמקביל גם משתחררים. עם הוצאת האוויר, הרפו את הגוף ככל האפשר והניחו לגוף להיות רפוי לחלוטין עם הוצאת האוויר.

מטרת הוצאת האוויר באופן מלא היא לעזור לגוף לקבל רוגע ושקט. הרעיון בתנועת הפיתול הוא להחזיר לגוף את מקסימום הרוטציה שהוא יכול לבצע ובכך לאפשר גם לגוף, גם למחשבה וגם לכוח הפנימי שלנו להיות גמישים יותר.

תנועת הפיתול היא א-סימטרית, ולכן יוצא שכל צד יוצר למעשה תנועה הפוכה. למשל, אם צד ימין של הגוף מפותל ונסחט, אז צד שמאל שלו לא מפותל – אלא להיפך, הוא מכווץ יותר. ייתכן שבצד אחד תצליחו לבצע פיתול גדול יותר מפיתול בצד השני וזה בסדר ותקין, כי ככלל, אין "שוויון" בין שני צידי הגוף מבחינת יכולות התנועה. תרגול פיתולים ישפר את טווח התנועה בשני הצדדים.

קבלו סרטון ובו שבעה פיתולים שונים שיעשו לכם ממש טוב לגוף. הכניסו את הפיתול לשגרת החיים שלכם.

שיהיה פיתול נעים😊


למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג